Άρθρα Nevma

Τετάρτη 10 Αύγουστος 2016

Κατασκευή ιστοσελίδων, η ζήτηση αυξάνεται ενώ η λέξη-κλειδί χάνει δημοτικότητα

Η κατασκευή ιστοσελίδων (και μαζί της η ανάπτυξη εφαρμογών διαδικτύου) είναι ένας χώρος όπου ο ανταγωνισμός για το ranking στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης (“το καλό το SEO”) είναι έντονος, ειδικά αν σκεφτεί κανείς ότι αυτοί που ανταγωνίζονται ο ένας τον άλλο είναι και αυτοί που -ισχυρίζονται ότι- είναι οι ειδικοί στο χώρο. Ας δούμε μερικές παρατηρήσεις που κάναμε μελετώντας τις τάσεις στις σχετικές λέξεις-κλειδιά.

Οι προφανείς λέξεις-κλειδιά στο χώρο αυτό είναι οι “κατασκευή ιστοσελίδων” και “κατασκευή ιστοσελίδας”. Με μια ανάλυση των όρων σε εργαλεία ανάλυσης λέξεων-κλειδιών, όπως το Übersuggest καταλαβαίνει κανείς ότι η εκτίμηση αυτή δεν είναι λανθασμένη, μιας και όλες οι εναλλακτικές προτάσεις περιστρέφονται γύρω από αυτές. Προφανώς, τα αποτελέσματα υπόκεινται στην όποια πιθανότητα σφάλματος μπορεί να προκύπτει από το γεγονός ότι έχουν περιοριστεί για το χώρο της Ελλάδας.

κατασκευή ιστοσελίδων ueber suggest keyword analysis

Οι χρήστες αναζητούν όλο και λιγότερο για “κατασκευή ιστοσελίδων”

Μια πρώτη ενδιαφέρουσα παρατήρηση εμφανίζεται όταν αναλύσουμε αυτές τις λέξεις-κλειδιά στο Google trends. Εκεί θα δούμε ότι οι λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται με την “κατασκευή ιστοσελίδων” έχουν φθίνουσα τάση στη διάρκεια του χρόνου και μάλιστα πολύ χαρακτηριστικά. Πρέπει να προσέξει κανείς φυσικά ότι το Google trends αποτυπώνει τάση και μάλιστα σχετική (δηλαδή το νούμερο 100 στο παρακάτω διάγραμμα αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη μέτρηση που έχει καταγράψει η Google στις αναζητήσεις για την εκάστοτε λέξη-κλειδί) και όχι απόλυτα νούμερα. Παρολαυτά, η τάση είναι ξεκάθαρη και αξιοσημείωτη.

Στην παρακάτω εικόνα οι λέξεις-κλειδιά που αναλύθηκαν είναι:

  • κατασκευή ιστοσελίδων
  • κατασκευή ιστοσελίδας
  • κατασκευή ιστοσελίδων αθήνα
  • κατασκευή ιστοσελίδων θεσσαλονίκη

κατασκευή ιστοσελίδων google trends analysis

Παρατηρούμε ότι οι αναζητήσεις στη μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης για λέξεις-κλειδιά που σχετίζονται άμεσα με την “κατασκευή ιστοσελίδων” είναι φθίνουσες τα τελευταία 10 χρόνια και μάλιστα έντονα. Αυτό αρχικά μοιάζει να έρχεται σε αντίθεση με την ενστικτώδη αίσθηση που έχει ο καθένας μας ότι το διαδίκτυο είναι σε συνεχή άνοδο, μιας και αποτελεί την πιο δημοφιλή διέξοδο για μεγάλο μέρος των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην αγορά.

Η μείωση αυτή είναι μια απλή μετατόπιση ενδιαφέροντος

Είναι φυσικό να συμπεράνει κανείς, λοιπόν, ότι μια αιτία για αυτό είναι η μετατόπιση των αναζητήσεων των χρηστών είτε σε άλλες λέξεις-κλειδιά είτε σε άλλες μεθόδους αναζήτησης για “κατασκευή ιστοσελίδων”. Για το ποιες είναι οι πιθανές λέξεις κλειδιά μένει να ανακαλυφθεί. Για το ποιες είναι οι άλλες μέθοδοι αναζήτησης μπορεί κανείς να εικάσει: word of mouth, social media, σχετικά events, κοκ.

Για να μετριάσουμε την ασάφεια που προκύπτει από τη σχετικότητα των αποτελεσμάτων του Google trends κάναμε επιπλέον μια σύντομη ανάλυση των εκτιμώμενων ημερήσιων αναζητήσεων, όπως αυτές προκύπτουν από το Keyword planner του Google Adwords. (Φιλοσοφικό ενδιαφέρον ίσως έχει να αναρωτηθεί κανείς γιατί η αναζήτηση για “κατασκευή ιστοσελίδων” με επισήμανση “θεσσαλονίκη” έχει τόσο μεγαλύτερη τάση από αυτή της “αθήνας”.) Τα νούμερα πάντως δείχνουν οι εν λόγω λέξεις-κλειδιά είναι ακόμη κραταιές.

κατασκευή ιστοσελίδων google keyword planner

Τι αναζητούν όμως οι χρήστες εναλλακτικά

Αλλά μήπως πράγματι οι χρήστες αναζητούν για άλλα πράγματα σιγά-σιγά περισσότερο; Η ίδια ανάλυση για τις λέξεις-κλειδιά “eshop” και “ηλεκτρονικό κατάστημα” δίνει μια πιθανή ένδειξη ότι είναι ίσως έτσι, χωρίς να μπορεί να αποδειχθεί ότι όσοι δεν ψάχνουν πλέον για “κατασκευή ιστοσελίδων” τώρα πλέον ψάχνουν για “ηλεκτρονικά καταστήματα”. Μάλλον δε θα είχε και μεγάλη αξία κάτι τέτοιο. Πάντως οι αναζητήσεις αυτές είναι σε ξεκάθαρη άνοδο!

eshop google trends analysis

ηλεκτρονικό κατάστημα google keyword planner

Είναι λογικό ότι η δημοτικότητα μιας λέξης-κλειδί έχει διακυμάνσεις στο χρόνο, οι οποίες δεν είναι πάντα προφανείς. Η “κατασκευή ιστοσελίδων”, για παράδειγμα είναι ένα πεδίο οπωσδήποτε δημοφιλές στις μέρες μας και μάλιστα με αυξανόμενη δημοτικότητα -αυτό είναι κάτι που η αγορά επιβεβαιώνει καθημερινά- αλλά ο τρόπος με τον οποίο οι χρήστες αναζητούν τη θεματολογία αυτή ή οι δρόμοι που ακολουθούν αλλάζουν.

Πίσω στα άρθρα