Άρθρα Nevma

Δευτέρα 12 Σεπτέμβριος 2011

Clic2C – Από το έντυπο στο διαδίκτυο η μετάβαση γίνεται με ένα κλικ

Τα έντυπα μέσα επικοινωνίας και ο χώρος της διαφήμισης έχουν επηρεαστεί δραματικά από τις νέες τεχνολογίες και το διαδίκτυο. Το Clic2C είναι μία από αυτές τις τεχνολογίες. Προσπαθεί να γεφυρώσει το έντυπο μέσο (περιοδικό, εφημερίδα, φυλλάδιο, διαφήμιση) με τις έξυπνες συσκευές (smartphones) και το διαδίκτυο “με ένα κλικ”. Υπεύθυνη για τη διάθεση του Clic2C στην Ελλάδα είναι η Fast River.

Ένα σύστημα διαχείρισης περιεχομένου (content management system - CMS) είναι ο σύγχρονος τρόπος να διαχειριζόμαστε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας μας

Τι είναι το Clic2C

Το Clic2C είναι μια τεχνολογία η οποία επιτρέπει τη διασύνδεση ανάμεσα στο έντυπο περιεχόμενο και το ηλεκτρονικό περιεχόμενο του διαδικτύου. Φανταστείτε μια οποιαδήποτε εικόνα σε ένα περιοδικό, σε μια εφημερίδα, σε μια διαφήμιση, στο δρόμο ή οπουδήποτε αλλού. Ένας χρήστης στρέφει το κινητό του τηλέφωνο προς την εικόνα αυτή, την κλικάρει και αμέσως νέο ηλεκτρονικό περιεχόμενο (εικόνες, video, ιστοσελίδες) ζωντανεύει στη συσκευή του.

Το παρακάτω video επιδεικνύει τη χρήση του Clic2C:


(το video αυτό ανήκει στη Fast River)

Η γενικότερη τεχνολογική κατηγορία στην οποία ανήκει το Clic2C είναι η “επαυξημένη πραγματικότητα” (augmented reality), όπου η πραγματικότητα η οποία βιώνει ο χρήστης της τεχνολογίας “επαυξάνεται” μέσω αυτής

Η εικόνα αυτή δεν είναι μια οποιαδήποτε εικόνα. Έχει εμπεδωμένο πάνω της τον κώδικα του Clic2C (ως watermark). Ο χρήστης δε μπορεί να το διακρίνει αυτό. Βλέπει την εικόνα ακριβώς όπως έχει σχεδιαστεί και δημοσιευτεί χωρίς να έχει υποβιβαστεί η ποιότητά της! Όμως, κλικάροντας πάνω της μέσα από τη δωρεάν εφαρμογή του Clic2C, η εφαρμογή διακρίνει αυτόματα το watermark και ο χρήστης μεταφέρεται στο νέο ηλεκτρονικό περιεχόμενο που τον περιμένει.
Το περιεχόμενο αυτό έχει εκδοθεί στο διαδίκτυο από τον ιδιοκτήτη της εικόνας. Μπορεί να είναι οποιοδήποτε περιεχόμενο πολυμέσων υποστηρίζεται από το διαδίκτυο και τις έξυπνες κινητές συσκευές που διαθέτουμε σήμερα. Με αυτό τον τρόπο η στατική εικόνα που ο χρήστης έβλεπε μπροστά του έχει “επεκταθεί”, όχι απλά με νέο περιεχόμενο, που δεν έχει την ανάγκη να είναι αποθηκευμένο ή τοποθετημένο μαζί της, αλλά με περιεχόμενο που δε θα μπορούσε καν να απεικονιστεί μαζί της (videos, ιστοσελίδες, διαγωνισμοί, υπηρεσίες κλπ).

Tο QR code σε σύγκριση με το Clic2C

Το QR code είναι μια τεχνολογία (ή ένα standard) μέσω της οποίας μπορεί κανείς να κατασκευάσει barcodes διαφορετικά από αυτά που έχουμε συνηθίσει (βλ. διπλανή εικόνα). Τα QR codes είναι πιο περίτεχνα και πιο ισχυρά σε δυνατότητες από τα παραδοσιακά barcodes. Συχνά τα βλέπουμε σε χρήσεις παρόμοιες με αυτές του Clic2C. Ένα QR code τυπώνεται ολόκληρο πάνω σε ένα τμήμα μιας εικόνας και μια ειδική εφαρμογή έξυπνης συσκευής το διαβάζει και παρουσιάζει στο χρήστη το επιπλέον περιεχόμενο.

Η βασική χρήση και των δύο αυτών τεχνολογιών στις εφαρμογές των έντυπων μέσων και της διαφήμισης είναι παρόμοια. Ωστόσο, υπάρχει μια σημαντική διαφορά. Το watermark που το Clic2C εμπεδώνει πάνω στην εικόνα δεν επηρεάζει την εικόνα. Δεν την αλλοιώνει, δε φαίνεται καν με γυμνό μάτι. Μόνο η ειδική δωρεάν εφαρμογή μπορεί να το διακρίνει και να ενεργοποιήσει την παρουσίαση του επιπλέον περιεχομένου. Αντίθετα, τα QR codes φαίνονται ξεκάθαρα με γυμνό μάτι γιατί είναι έτσι σχεδιασμένα και πρέπει να καταλάβουν ένα τμήμα της εικόνας για να τοποθετηθούν.

Χρήσεις στα έντυπα μέσα και τη διαφήμιση

Με τη χρήση των έξυπνων συσκευών να αυξάνεται ραγδαία μέρα με τη μέρα και την τεράστια αποδοχή τους από το κοινό, εφαρμογές σαν το Clic2C βρίσκουν τη θέση τους ως εργαλεία των έντυπων μέσων και της διαφήμισης. Ταυτόχρονα, το διαδίκτυο είναι προσβάσιμο από παντού και σχεδόν πάντα δίνοντας έτσι απεριόριστες δυνατότητες. Μερικοί από τους τρόπους εφαρμογής του Clic2C είναι οι παρακάτω:

1) Ένα άρθρο ενός περιοδικού ή μιας εφημερίδας μέσω του Clic2C παρουσιάζει στον αναγνώστη επιπλέον συνοδευτικό υλικό που διαφορετικά δε θα ήταν δυνατό να συμπεριλάβει, όπως ένα video, περισσότερες εικόνες, ενεργούς συνδέσμους προς ιστοσελίδες.

2) Μια διαφήμιση προσκαλεί τους χρήστες της να κάνουν κλικ “πάνω της” και να πάρουν απευθείας μέρος σε διαγωνισμό που διεξάγεται για τους χρήστες του προϊόντος στο οποίο η διαφήμιση αναφέρεται.

3) Ένα προϊόν εμπεδώνει το Clic2C πάνω στη συσκευασία του και δίνει έτσι την άμεση δυνατότητα στους καταναλωτές που το αγοράζουν να επεκτείνουν την εμπειρία τους με περισσότερες πληροφορίες για το προϊόν ή για γενικότερα θέματα που του ταιριάζουν.

4) Μια εταιρεία που ενδιαφέρεται να συλλέξει πληροφορίες για τη συμπεριφορά των καταναλωτών ή να κάνει μια δημοσκόπηση μπορεί να το κάνει επιτυχημένα με την αμεσότητα που δίνει το μέσο και ο συνδυασμός Clic2C-smartphone-internet.

Οι εφαρμογές είναι απεριόριστες και μόνο φαντασία χρειάζεται για να επινοήσει κανείς νέους τρόπους επικοινωνίας μέσα το Clic2C. Οι εικόνες μπορούν να ζωντανέψουν μπροστά στα μάτια των χρηστών με πολύ εντυπωσιακό τρόπο, να εντείνουν το αυξανόμενο ενδιαφέρον των χρηστών για περιεχόμενο, να ανοίξουν νέους δρόμους στη διαφήμιση αλλά ακόμη και να δώσουν διεξόδους στους παρόχους του περιεχομένου (εκδοτικοί/διαφημιστικοί οργανισμοί).

Δείγματα από δουλειές της Nevma με Clic2C

Το Nevma ψηφίζει, στηρίζει και υποστηρίζει Clic2C!

Αν ενδιαφέρεστε επικοινωνήστε τώρα με τη Fast River ή τη Nevma.

Πίσω στα άρθρα